ناراجوجوناراجوجو، تا این لحظه: 17 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

ناراجون

نکاتی درباره سلامت احساسی فرزندان

1391/1/24 23:40
نویسنده :
790 بازدید
اشتراک گذاری

اینکه همیشه پشت فرزندتان باشید شاید ارزشمندترین کاری باشد که می توانید برای سلامت فرزندتان انجام دهید.

پرورش فرزندان هر روز مشکلات بیشماری را جلوی رویتان قرار می دهد، چه مربوط به سالم غذا خوردن آنها باشد، چه انجام دادن تکالیفشان، یا ایمن ماندن آنها. اما یک پدر یا مادر خوب باید به سلامت احساسی فرزند خود نیز اهمیت دهد. و بااینکه برخورد با احساسات سخت تر از مشکلات روزمره والدین به نظر می رسد اما پرورش فرزندانی که از نظر احساسی سالم باشند آسان تر از آن چیزی است که تصور می کنید. تنها کاری که باید بکنید این است که فرزندتان را دوست داشته باشید و همیشه برای حمایت از او کنارش باشید.

دکتر جیوف ناگل (Geoff Nagle) استاد روانشناسی و عصب شناسی دانشگاه تولان در نیواورلئان می گوید، "آنچه هر کودکی به آن نیاز دارد، داشتن والدینی بامحبت است که با عشق دربرابر فرزند خود متعهد باشند".

بچه هایی که از نظر احساسی سالم هستند:

نتیجه بهتری در مدرسه به دست می آورند.

روابطی بادوام تر و توام با احترام می سازند.

مهارت های سازگاری یاد می گیرند که به آنها در اوقات سخت زندگی کمک می کند.

بعدها رفتارهای سالمی از خود در زندگی نشان می دهند.

● پرورش فرزندان: والدین بعنوان الگو

بچه ها با نگاه کردن به رفتار شما با آنها و با دیگران بعنوان الگو و طریقه سازگاری شما با مشکلات زندگی—که تربیت فرزندان بخشی از آن است ابزارهایی برای سلامت احساسی یاد می گیرند.

دکتر ناگل می گوید این واقعیت به معنی تغییر محیط خانه می تواند باشد، مخصوصاً اگر فرزندتان شاهد یا قربانی خشونت باشد.

● بزرگ کردن بچه ها: کاشتتن بذر سلامت احساسی

دکتر ناگل می گوید، اگر بزرگ کردن و تربیت بچه ها کار آسانی بود، اکثر ما این کار را عالی انجام می دادیم اما هیچ والدینی کامل نیست. او اضافه می کند، "حتی والدین کم خطر هم لحظات پرخطری دارند اما آنچه مهم است رابطه به طور کل است."

دکتر ناگل نکات زیر را برای کمک به تربیت فرزندانی با احساسات سالم ارائه می دهد:

بدانید در چه سنی چه رفتارهایی انتظار می رود. یکی از مهمترین مشکلات متداولی که والدین با آن روبه رو می شوند (مخصوصاً والدینی که به تازگی صاحب فرزند شده اند) این است که معیارهای رشدی درست سن فرزندشان را نمی دانند و نمی دانند چه رفتارهایی برای سن آنها انتظار می رود. مطلع شدن از مراحل رشد فرزندان به شما کمک می کند به نیازهای فرزندتان بهتر پاسخ دهید. همچنین، دانستن رفتارهای مناسب برای سن فرزندتان به شما کمک می کند مشکلات واقعی آنها را بهتر تشخیص دهید. نشانه های سلامت احساسی در سنین مختلف متفاوت است. اگر درمورد رفتارهای فرزندتان نگرانی دارید حتماً مسئله را با پزشک او مطرح کنید.

به مشکلات خودتان پشت نکنید. اگر خودتان با مشکلات احساسی روبه رو هستید یا دچار اعتیاد به موادمخدر هستید، باید به دنبال درمان باشید. اگر با مشکل خودتان برخورد نکنید، آن مشکل به مشکل فرزندتان هم تبدیل خواهد شد. در تحقیقی که بر روی ۹۸۴ نوجوان که در کودکی به فرزندخواندگی گرفته شده بودند انجام گرفت، نشان داد آنهایی که والدینشان دچار افسردگی بودند، بیشتر دچار افسردگی شدند. مهم نیست که چقدر برای ایجاد توازن در زندگیتان و بزرگ کردن بچه ها مشکل دارید، باید برای مشکلاتتان به دنبال درمان و راه حل باشید.

با فرزندتان وقت بگذرانید. خیلی سخت است که وقتی خسته از سر کار به خانه برمی گردید، در نقش والدین ظاهر شوید اما این همان چیزی است که فرزندتان به آن نیاز دارد. دکتر ناگل می گوید، "راهی پیدا کنید که همیشه در دسترس آنها باشید، ببینید چه اتفاقاتی آن روز برایشان افتاده است و چه مشکلاتی داشته اند."

بهترین پرستار و مراقب را برای فرزندتان انتخاب کنید. برای خیلی از والدین که شاغل هستند یکی از مهمترین تصمیماتی که در بزرگ کردن فرزندشان همیشه با آن روبه رو هستند این است که چه کسی طی ساعت هایی که سر کار هستند، از بچه مراقبت کند. سلامت فرزند شما—چه احساسی و چه جسمی—زمانی به حداکثر می رسد که یک مراقب از تعداد کمی بچه پرستاری کند، فردی افسرده یا درگیر نگرانی های خود نباشد و اطلاعات لازم برای رشد بچه ها را داشته و در این زمینه آموزش دیده باشد.

به نظر می آید این سوال که چطور پایه و اساسی خوب برای سلامت احساسی طولانی مدت در فرزندانتان ایجاد کنید، پاسخی ساده داشته باشد: خودِ شما. وارد عمل کردن این پاسخ کمی دشوار است اما مطمئن باشید نتایجی عالی در بر خواهد داشت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ناراجون می باشد