ناراجوجوناراجوجو، تا این لحظه: 17 سال و 24 روز سن داره

ناراجون

5 راه برای عشق ورزیدن به فرزندان

1391/1/24 23:41
نویسنده :
667 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

5 راه برای عشق ورزیدن به فرزندان

ساختن یک خانواده شاد و خوشبخت یکی از مهمترین کارهایی است که هرکدام از ما می‌توانیم در طول عمر خود انجام دهیم.

یکی از اصلی‌ترین وظائف شما بعنوان والدین این است که تلاش کنید فرزندانتان بفهمند که چقدر دوستشان دارید. این کار ساده‌ای نیست اما مطمئن باشید نتیجه‌ای بسیار عالی در بر خواهد داشت. حتی تجسم چنین آینده‌ای زیباست: آینده‌ای که همه بچه‌ها و نوه‌هایتان شب جمعه برای شام به منزلتان می‌آیند و کنار هم جمع می‌شوید، یا مسافرت‌های تابستانی توام با خنده و عشق.

در زیر 5 راه واقعی به شما معرفی می‌کنیم که با کمک آن می‌توانید عشقتان را به فرزندانتان نشان دهید.

1. به آنها بگویید دوستشان دارید و هرازگاه تحسینشان کنید.

بدیهی به نظر می‌‌رسد اما معمولاً نمی‌توانید مدام عشق و دوست داشتنتان را به یک نفر یادآور شوید. همه آدمها نیازمند این هستند که از دیگران بشنوند که برایشان اهمیت دارند و کارهایی می‌کنند که باعث شادی دیگران است. آخرین باری که فرزندتان را بخاطر کار خوبی که انجام داده‌ بود تحسین کردید کی بود؟ مطمئناً تحسین‌های شما تاثیر به مراتب بهتری روی فرزندانتان خواهد داشت تا سرزنش‌ها و انتقاداتتان.

2. واقعاً به حرف‌هایشان گوش دهید.

وقتی با فرزندانتان حرف می‌زنید، با آنها ارتباط چشمی برقرار کنید و به حرف‌هایی که به شما می‌زنند خوب گوش دهید. با این کار باعث می‌شوید احساس کنند برایتان اهمیت دارند و دوستشان دارید.

3. تا حد امکان از نظر فیزیکی و روحی در دسترسشان باشید.

وقتی بازی فوتبال پسرتان را تماشا می‌کنید، همه حواستان به او باشد و تشویقش کنید. وقتی با دخترتان مشغول بازی هستید موبایلتان را کنار گذاشته و تمام توجهتان را به او بدهید. بچه‌ها به طور غریزی می‌فهمند که چه زمانی توجهتان به جای دیگری معطوف می‌شود و این باعث می‌شود احساس کنند اهمیتی برای شما ندارند. پس همه تمرکزتان روی آنها باشد.

4. عادات و سنت‌هایی ایجاد کنید که به همبستگی خانواده کمک می‌کند.

در دنیای پرمشغله امروز همه ما هر روز مشغول‌تر و مشغول‌تر می‌شویم و این باعث می‌شود زمان کمتری را بتوانیم با خانواده بگذرانیم. اما حتی با این وقت کم هم می‌توانید یک همبستگی قوی در خانواده ایجاد کنید که از کودکی تا دوران بزرگسالی در فرزندانتان باقی بماند. عادات و الگوهایی ایجاد کنید که جزء فرهنگ خانواده شما قرار گیرد، مثل همکاری در آماده‌سازی غذا، رقص خانوادگی در آشپزخانه، مسافرت‌های تابستانی هر ساله، دورهم جمع شدن در شب یلدا و مناسبت‌هایی اینچنین و ... همه اینها می‌تواند تجربیات و خاطرات خانوادگی بسیار شیرینی بر جای بگذارد و هر بار که فرزندانتان این خاطرات را به یاد می‌آورند این فکر که دوستشان دارید در ذهنشان قدرت می‌گیرد.

5. رویاهایشان را تشویق کنید.

ممکن است تصور کنیم که فرزندانمان باید راهی را برای زندگیشان پیش بگیرند که ما دوست داریم. به جای اینکه آنها مجبور به انجام کارهایی کنید که خودتان دوست دارید به آنها اجازه دهید آرزوها و علایق خودشان را دنبال کنند. درمورد چیزهایی که دوست دارند با آنها حرف بزنید و بگذارید درمورد اهدافشان با شما صحبت کنند و با کمک هم راه‌هایی پیدا کنید که بتوانند به اهدافشان برسند. با این کار اعتمادبه‌نفس آنها را تقویت کرده و احساس عشق و محبت را در آنها ماندگار می‌سازید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آرتین خان
30 فروردین 91 19:25
مطالب وبلاگتون عالی بود مرسی
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ناراجون می باشد