ناراجوجوناراجوجو، تا این لحظه: 17 سال و 1 ماه و 15 روز سن داره

ناراجون

ترجمه گريه ‌هاي ني‌ني‌ كوچولو

1391/5/20 16:53
نویسنده :
945 بازدید
اشتراک گذاری

وقتي مادران صاحب نوزادي مي‌شوند، گاهي آنقدر در پرورش او مستاصل مي‌شوند كه افسردگي بعد از زايمان مي‌گيرند.

نوزاد كوچولو دائم گريه مي‌كند و مادر نمي‌داند كه او براي چه گريه مي‌كند. گرسنه است؟ جايش خيس است؟ بغل مي‌خواهد؟ خوابش مي‌آيد؟ يا شايد پري يا چيزي توي لباس و تنش فرو رفته كه گريه مي‌كند.

اگر شما هم مادر يكي از اين ني‌ني كوچولو‌ها باشيد، شايد تا حالا در دلتان آرزو كرده باشيد كه كاش يك مترجم گريه‌هاي كودك وجود داشت و به شما مي‌گفت كه او واقعا چه مي‌خواهد. خب بايد بگويم دانشمندان دارند روي اين مقوله هم كار مي‌كنند اما آنچه مسلم است محصول نهايي آنها به اين زودي به درد شما نخواهد خورد.
اين جيغ يعني من گرسنه‌ام
وقتي كودك شما جيغ مي‌زند و همراه آن سرش را از يك طرف به طرف ديگر مي‌چرخاند، دهان خود را باز مي‌كند و زبانش را بيرون مي‌آورد و دست‌ها و انگشت‌ها يا مچ خود را در داخل دهان يا نزديك به آن مي‌برد، يعني او گرسنه است.
غنچه كردن لب‌ها، رفتن به سوي سينه مادر و حركت دادن دهان در جهت چيزي كه گونه را لمس مي‌كند، مثل انگشت شما نيز از ساير نشانه‌هاي جيغ گرسنگي است. وقتي كودك اولين نق‌نق را شروع كرد، بهتر است به دادش برسيد وگرنه برخي كودكان لج مي‌كنند و ديگر سينه يا شيشه شير را نمي‌گيرند و به جواب بي‌اعتنايي شما آنقدر جيغ مي‌كشند تا دفعه ديگر سريع‌تر شير را برسانيد.
جيغ‌هاي نشنيدني
مادران جوان با هر جيغي به سمت كودك و نوزاد مي‌دوند، اما متخصصان به اين نتيجه رسيده‌اند كه هميشه هم نبايد به جيغ‌هاي كودك توجه كرد.
پژوهش‌هاي اخير در بيمارستان رويال ملبورن استراليا نشان مي‌دهد رها كردن نوزاد به حال خودش هنگام گريه تا زماني كه به خواب فرو رود، نه بي‌رحمانه است و نه ضرري براي سلامت رواني كودك يا والدينش دارد. اين كار به مشكل خواب كودك و افسردگي پس از بارداري مادر كمك مي‌كند.
وقتي كودك هيچ چيز نياز ندارد و همه چيزش بررسي شده است و باز گريه مي‌كند، والدين به جاي اين‌كه فورا به سوي نوزاد در حال گريه بدوند، بهتر است آرام مانده و منتظر بمانند تا فرزندشان بخوابد. با اين حال، نوزادان زير ? ماه را نبايد تنها گذاشت، چون بايد در طول شب هم به آنها غذا داد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ناراجون می باشد