ناراجوجوناراجوجو، تا این لحظه: 17 سال و 2 ماه و 11 روز سن داره

ناراجون

با من درست حرف بزن

1390/5/11 20:18
نویسنده :
428 بازدید
اشتراک گذاری

راهكارهايي براي گفت و شنود بهتر با فرزندان

 

با من درست حرف بزن
* در حين صحبت كردن، كودك خود را مجبور كنيد به چشم‌هايتان نگاه كند چرا كه از آنجايي كه حواس كودكان به آساني پرت مي‌شود، لازم است اطمينان حاصل كنيد كه به هنگام صحبت كردن به شما نگاه مي‌كند. اگر كودكتان از نگاه كردن به چشمان شما مي‌ترسد يا احساس ناراحتي مي‌كند، به او بياموزيد تا به دهان يا تمام صورتتان نگاه كند.

 

 

* سعي كنيد آرام ولي محكم صحبت كنيد. اگر معمولا هنگامي كه كاري از كودكتان مي‌خواهيد صدايتان را بلند مي‌كنيد، كودك ياد مي‌گيرد تا هنگامي كه صدايتان را به حداكثر نرسانده‌ايد، به شما بي‌توجهي كند.

* با جملات ساده صحبت كنيد. از كلماتي كه كودكتان نمي‌فهمد استفاده نكنيد، سعي كنيد ساده و روشن حرف بزنيد. دستورات و توضيحات طولاني ممكن است باعث فراموش شدن بخش‌هاي اصلي صحبت‌تان شود. در ضمن ياد بگيريد پرچانگي نكنيد.

* احساسات‌تان را به كودك بگوييد، بدون آن‌كه به طور مستقيم از كودك انتقاد كنيد، به او بگوييد كه در مورد اعمال و رفتارش چه احساسي داريد.

* به طور مرتب با كودكتان صحبت كنيد. هر روز، زماني را به اين كار اختصاص دهيد حتي اگر اين زمان، 5 دقيقه هنگام خوابيدن كودك باشد.

* در حين صحبت كردن سعي كنيد از مهارت‌هايي استفاده كنيد تا مكالمه را زنده نگه داريد مثلا از پرسش‌هايي مانند: «بعدش چي شد؟» يا «اون چي گفت؟» براي افزايش اعتماد كودك و به حرف كشيدن او استفاده كنيد.

* بگذاريد كودك حس كند كه شما از درد دل كردن با او خوشحاليد. وقتي در مورد مسائلش با شما صحبت مي‌كند، بگذاريد حس كند كه شما احساس خوبي نسبت به اين كار داريد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به ناراجون می باشد